قبل از دانلود نرم افزار دقت بفرمائید:

این نرم افزار صورت دمو (10 مرتبه) کار می کند،  برای حفاظت از تمام فایل ها Excel به صورت دائمی  نیاز به خرید کد فعالسازی خواهید داشت.

با استفاده از این نرم افزار می توانید از فایل های اکسل Excel ارزشمند خود محافظت کنید، مهمترین ویژگی این نرم افزار ارائه یک فایل اجرایی برای رایانه(با پسوند EXE) است، این نرم افزار نه تنها فایل های Excel معمولی با پسوند xlsx و xls را حفاظت می کند، بلکه می تواند بدون هیچ نقصی  از فایل های اکسل Excel دارای کدهای برنامه نویسی  و دارای ماکرو Macro نیز که با پسوند xlsm ذخیره می شوند نیز محافظت کند، شیوه کار این نرم افزار اینگونه است که ابتدا فایل Excel خود را به آن معرفی می کنید و این نرم افزار محصولی برای شما تولید می کند که دارای پسوند Exe است.

 

از مهمترین ویژگی های حفاظت از فایل های اکسل به شرح زیر هستند:

  • فایل Excel شما را به هیچ وجه به صورت فایلی مستقل در اختیار مشتری شما قرار نمی دهد، می توانید به کاربر اجازه دهید که تغییرات خود را در فایل Excel ذخیره کند، اما جلوی Save as را بگیرید، حتی اگر اجازه Save as را هم خودتان به کاربر محصولتان بدهید،باز هم فایل Save as ش ده یک فایل exe خواهد بود.
  • می توانید دوره نمایشی برای محصول خود تعیین کنید و یا می توانید فقط در صورتی اجازه کار به مشتریان خود بدهید که ضوابط استفاده از محصول شما را رعایت کنند.
  • این ضوابط می تواند یکی از موارد زیر باشد:
    •       گذرواژه وارد کنند.
    •       شماره سریال وارد کنند.
    •       کد فعالسازی متناسب با شماره سریال منحصر به فرد رایانه خود از شما درافت کنند، و هنگام استفاده از محصول وارد کنند.
  • کدهای VBA به صورت کامل حفاظت می شوند. 
  • فرمول ها و کد VBA را در دسترس مشتریان شما قرار نمی دهد.
  • گزینه های ثبت نام مختلفی را برای مشتریان محصول شما، به پروژه شما  اضافه می کند.
  • کد رایانه ای مبتنی بر سخت افزاررایانه مشتری به صورت یکتا، تولید می کند.
  • کد فعالسازی برای باز کردن قفل محصول ایجاد می کند.
  • پیام هایی که در حین ثبت نام به مشتریان می خواهید نشان دهید را سازماندهی و سفارشی می کند.
  • محصول ممکن است یک دوره آزمایشی و یک صفحه نمایش اسپلش Splash screen  داشته باشد.
  • فایل excel شما را به فایل EXE (برنامه‌ اجرایی در رایانه)  تبدیل می‌کند، که در اکسل اجرا می‌شود اما وابستگی خارجی دیگری ندارد.
  •  نیازی به نوشتن برنامه نویسی نخواهید داشت.
  •  تمام ویژگی های اکسل Excel در فایل قفل شده پشتیبانی می شوند. شما نیازی به طراحی مجدد فایل یا تغییر ماکرو ندارید. هدف اصلی نرم افزار xsmexe  این است که فایل های قفل شده شما پس از تبدیل به فایل Exe، به همان روشی که اسناد اکسل Excel معمولی کار می کنند، کار کنند.   

 با ارائه پروژه های نمونه نحوه استفاده از نرم افزار xlsmexe به خوبی توضیح داده شده است.

 راهنمایی در مورد این نرم افزار به صورت بکارگیری و معرفی 5 پروژه بسیار ساده ، شما را خیلی سریع با کارایی های آن آشنا می کند. برای دیدن پروژه های نمونه بیشتر به اینجا  مراجعه کنید .

 

لطفا این فیلم را ببینید

راهنمایی در مورد اجزای نرم افزار به شرح زیر تقدیم می گردد:

 

 صفحه نخست، پیش از فعالسازی:

برای آشنایی شما با نحوه کار نرم افزار نرم افزار به نحوی تنظیم شده است که تا 10 با می تونید آنار در رایانه خود اجرا کنید و با انجام پروژه های نمونه و مطالعه راهنمایی آن با کار نرم افزار آشنا شوید.

در صفحه نخست می توانید روی دکمه فعالسازی کلیک کنید تا بتوانید شماره سریال نرم افزار را در رایانه خودتان دریافت کنید و آنگاه می توانید با کلیک روی  "خرید آنلاین کد فعالسازی نرم افزار xlsmexe"، شماره سریال نرم افزار خود را در سایت ارسال کرده و مشاهده کنید و پس از پرداخت وجه کد فعالسازی؛ کد فعالسازی خود را دریافت کرده و در بخش Activation Code ، قرارداده یا Paste کنید. تا دیگر این پنجره نمایش داده نشود.

تا قبل از فعالسازی می توانید از پروژه های نمونه استفاده کنید تا با کارایی نرم افزار آشنا شوید. 

 

 اگر روی دکمه ایجاد یک پروژه خالی کلیک کنید، بدون باز شدن هیچ پروژه نمونه ای به بخش پروژه(Project) وارد می شوید.

در این بخش لیستی در اختیار شما قرار داده شده است که می توانید، فایل یا فایل هایی را به مجموعه پروژ، خود اضافه کنید، می توانید چند فایل Excel را اضافه کنید ولی پیشنهاد می کنیم برای شروع از یک فایل شروع کنید.

منوی Project دارای گزینه های زیر است:

  

Add file: برای اضافه کردن یک فایل اکسل به پروژه برای حفاظت.

Remove file: برای حذف فایل از پروژه ابتدا فایل را انتخاب کنید، سپس از این گزینه استفاده کنید.

Build: برای تولید محصول کاربرد دارد، این کار باعث می شود فایل Exe در مسیری که در همین پنجره در بخش "مسیر ذخیرۀ فایل نهایی"، تعیین کرده اید، ایجاد شود.

تولید کد فعالسازی: بر اساس شماره سریال سیستم رایانه مشتری و شماره سریال محصول خودتان می توانید کد فعالسازی تولید کنید.

تصویر یک نمونه: 

 

 

 
 

 دودکمه بزرگ در این بخش وجود دارد که یکی برای تعریف اطلاعات شرکت شما به عنوان تولید کننده نرم افزار یا محصول کاربرد دارد. و دیگری با عنوان "انتخاب روش حفاظت از فایل های ضمیمه شده در پروژه"، برای دسترسی به مهمترین بخش نرم افزار که "انتخاب روش حفاظت از فایل های Excel ضمیمه شده در پروژه" نام دارد استفاده می شود. این پنجره بر اساس انتخاب روش حفاظت از فایل های ضمیمه که در بالاترین بخش این پنجره تعبیه شده است می تواند شکل های مختلفی داشته باشد: 

 

به ترتیب زیر روش های مختلف حفاظت از ساده به پیچیده تر به شرح زیر هستند،( این روش ها به صورت پروژه های نمونه در نرم افزار توضیح داده شده اند.): 

1- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  بدون استفاده از کد فعالسازی

2- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  دوره اجرای نمایشی

3- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با گذرواژه

4- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با شماره سریال 

5- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت باکد فعالسازی بر اساس سخت افزار

6- روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت باکد فعالسازی بر اساس فلش USB


در این بخش از راهنما به اشکال مختلف پنجره با انتخاب روش حفاظت خواهیم پرداخت:

 1- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  بدون استفاده از کد فعالسازی

 

 با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  بدون استفاده از کد فعالسازی" است توضیح خواهیم داد.

 قرارداد مجوز کاربر نهایی 

  • مهمترین بخش در این قسمت تعیین  پیام قبل از اجرای فایل حفاظت شده است که در آن به کاربر محصول هشدارهایی را ارائه می کند.

 حفاظت های بیشتر قابل انتخاب

  کتاب کار workbook

  • در این قسمت گزینه هایی برای کسب اجازه از شما برای  ذخیره کردن سند ضمیمه در پروژه و یا استفاده از Save as  وجود دارد:
  • به برخی از آنها اشاره می کنیم:
    • اگر فعالسازی  انجام نشد، Workbook باز نشود.
    • اجازه ندهید workbook در طول دوره ازمایشی ذخیره شود.
    • به هیچ وجه اجازه ذخیره Wokrkbook داده نشود. 
    • و ... 

    در ادامه جا دارد که عرض کنیم این انتخاب ها در سایر روش های حفاظت که توضیح داده خواهند شد نیز تعبیه شده است، تا بتوانید از مزایای آن در سایر روش های حفاظت استفاده کنید.

2- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  دوره اجرای نمایشی با تاریخ انقضاء

 با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  دوره اجرای نمایشی با تاریخ انقضاء" است توضیح خواهیم داد.

 تنظیم ساعت و زمان (تاریخ) جاری هنگام اجرای نرم افزار، این بخش از حفاظت بر اساس یک دوره زمانی و یا تعداد دفعات اجرای نرم افزار کنترل خواهد شد و محدودیتی هایی به منظور تامین حقوق مولف و تولید کننده در رایانه مشتری ایجاد خواهد کرد.

از امکاناتی روش حفاظت قبلی در این بخش نیز استفاده شده است،در ادامه جا دارد که عرض کنیم این انتخاب ها در سایر روش های حفاظت که توضیح داده خواهند شد نیز تعبیه شده است، تا بتوانید از مزایای آن در سایر روش های حفاظت استفاده کنید .

 

3- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با گذرواژه

 

 با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  حفاظت با گذرواژه" است توضیح خواهیم داد.

 مهمترین بخشی که در این روش حفاظت وجود دارد تخصیص گذرواژه ای است که بدون آن نمی توان فایل ضمیمه در روژه را باز کرد، و هنگام اجرای محصول از کاربر مطالبه می شود.

در نگاه اول شاید به نظر برسد که این امکان نیز توسط خود Excel پشتیبانی می شود، اما با نگاهی دقیقتر و کارشناسانه تفاوت های این روش را با روش حفاظت در اکسل به شرح زیر درخواهیم یافت:

1- هنگام شروع استفاده از پروژه پیام های مناسبی مبنی بر نحوه استفاده از فایل ضمیمه می توان نمایش داد.

2- فایل های اکسل علی رغم  پشتیبانی از حفاظت استاندارد به شدت آسیب پذیر هستند، بسیاری از سایت ها، مطلب بیشماری درباره لغو حفاظت استاندارد از فایل های Excel منتشر کرده اند و حتی نرم افزار های متنوعی در همین زمینه تولید و ارائه شده اند که می توانند فایل xls و  xlsx و حتی xlsm را تحت تاثیر قرار دهند، اما از آنجا که محصول نرم افزار xlsmexe  فایلی  مستقل و باینری(Binary) با فرمت Exe است تا حدود بسیار زیادی - و حتی قریب به 100%  - تهدیدات موجود را بر طرف خواهد کرد.

از امکاناتی روش حفاظت قبلی در این بخش نیز استفاده شده است،در ادامه جا دارد که عرض کنیم این انتخاب ها در سایر روش های حفاظت که توضیح داده خواهند شد نیز تعبیه شده است، تا بتوانید از مزایای آن در سایر روش های حفاظت استفاده کنید.

4- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با شماره سریال 

با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  حفاظت با شماره سریال " است توضیح خواهیم داد.

 شماره سریال ها: در این روش از حفاظت بجای یک گذرواژه با چندین گذرواژه روبرو خواهم بود به این ترتیب می توان به هر مشتری یک شماره سریال و یک گذرواژه تخصیص داد، اما این روش به اندازه روش حفاظت بر اساس کد سخت افزاری معتبر نیست اما روشی است که می توند کاربر خاص خود را داشته باشد، در این روش می توان تولیداتی داشت که بدون نیاز به تماس با تولید کننده و از طریق درج شماره سریال ها بر روی بسته های آنها ، از آنها حفاظت کرد، به این ترتیب روی هر بسته یک شماره سریال و در داخل آن یک کد فعالسازی متناسب با شماره سریال ارائه خواهد شد.

از بسیاری از امکاناتی روش های حفاظت قبلی در این بخش نیز استفاده شده است. 

5- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با کد فعالسازی بر اساس سخت افزار

 

 با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  حفاظت با کد فعالسازی بر اساس سخت افزار" است توضیح خواهیم داد.

این روش حفاظت مبتنی بر  دو شماره سریال خواهد بود یکی شماره سریال یا کد محصول، و دیگری شماره سریال سخت افزای رایانه مشتری.

شماره سریال رایانه مشتری منجر به تولید کدهای یکتا برای هر رایانه خواهد کرد به این ترتیب کد فعالسازی هر مشتری با دیگران متفاوت می شود و امکان تقلب از بین خواهد رفت. 

شماره سریال و کد محصول، از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است شما به عنوان تولید کننده، بجای یک محصول دارای بیش از یک محصول باشید که به این ترتیب می توانید محصولات متعدد خود را به یک مشتری با کدهای فعالسازی متفاوت ارائه کنید، این امکان فراهم می آید که  کدهای فعالسازی دو محصول متفاوت برای یک مشتری متفاوت باشد.

 شماره شناسایی محصول تولید شده: این کد می تواند توسط خود شما به محصولاتتان تخصیص یابد، ضمن اینکه امکان صدور کد تصادفی نیز وجود دارد.

 انتخاب سخت افزار موثر بر تعیین شماره سریال رایانه مشتری: می توانید نحوه تعیین کد سخت افزاری را بر عهده نرم افزار بگذارید، همچنین می تواندی فقط شماره سریال سخت افزاری مشتری را بر روی برخی از قطعات حساس کنید، ممکن است شما بخواهید کد سخت افزاری مشتریان تان بر اساس شماره سریال هارد دیسک نباشد، و ...

 امکان فعالسازی آنلاین: می توانید شرایطی را فراهم کنید که شماره سریال سخت افزاری مشتری به وب سایت شخصی یا شرکتی شما ارسال شود و مثلا پرداخت آنلاین برای خرید کد فعالسازی داشته باشید.

  فهرست کدهای کامپیوتری مشتریان: می توانید بانکی از کدهای سخت افزاری مشتریان تان ذخیره کنید تا موقع لزوم به پشتیبانی آنها بپردازید.

 

از امکاناتی روش حفاظت قبلی در این بخش نیز استفاده شده است،در ادامه جا دارد که عرض کنیم این انتخاب ها در سایر روش های حفاظت که توضیح داده خواهند شد نیز تعبیه شده است، تا بتوانید از مزایای آن در سایر روش های حفاظت استفاده کنید

6- شکل انتخاب های ساختار درختی انتخاب ها و تنظیمات در روش حفاظت از فایل ها بر اساس  حفاظت با کد فعالسازی بر اساس فلش USB

 

 با انتخاب هر گزینه از ساختار درختی، گزینه های مرتبط با آن بخش نمایش داده خواهند شد، که می توانید با دانلود نرم افزار تسلط بیشتری بر اجزاء آن داشته باشید. اما در این بخش مهمترین گزینه های مرتبط با روش حفاظت را که "بر اساس  حفاظت با کد فعالسازی بر اساس فلش USB" است توضیح خواهیم داد.

 این بخش نیز با استفاده از کدهای سخت افزاری و کد فعالسازی متناسب با آنها حفاظت از فایل های ضمیمه  در پروژه را تامین می کند، اما به روش استفاده از Flash USB امکان انتقال دانگل قفل سخت افزاری را فراهم می کند. در این روش بجای قطعات ثابت سخت افزاری در یک رایانه از فلش دیسک به عنوان قفل سخت افزاری استفاده شده است، هر چند در این روش هزینه خرید فلش و ارسال آن ممکن است مسئله ساز شود، اما روشی است که شاید مورد استقبال برخی از مشتریان محصول واقع شود، و از آن چشمپوشی نشده است.

از امکاناتی روش حفاظت قبلی در این بخش نیز استفاده شده است.

آدرس وب‌سایت‌ها:

پروژه‌های منتشر شده برای عموم (Published):

نمایش و چاپ فارسی DOS

نمایش، ویرایش و چاپ متون فارسی تحت DOS در ویندوز

تبدیل متون Windows به DOS

تبدیل متن فارسی داس به ویندوز اکسلTXLSx

نرم افزار ویرایش DSKKAR00 و DSKWOR00 لیست بیمه

حذف کاراکتر های جدولی از گزارش های تحت DOS

تبدیل متن و جداول گزارش های تحت DOS به Excel

چاپ فرم های ارزشیابی 100 امتیازی کارمندان

حضور و غیاب و موارد انضباطی (ماهناز)

کارنامه ماهانه توصیفی (ماهتوس)

کارنامه ماهانه(ماهکار2)

حفاظت از برنامه نویسی در DOS تحت Windows با قفل‌گذاری روی Flash USB

حفاظت از پروژه‌های Autoplay Media Studio

حفاظت از پروژه‌های SetupFactory

حفاظت از پروژه‌های Multimedia Builder

حفاظت از فیلم ها

حفاظت از فایل‌های PDF ، بر اساس کد‌فعالسازی برای هر فایل متناسب با شماره سریال سخت افزاری

تولید فایل‌های EXE از فایل های PDF بدون امکان چاپ و ذخیره PDF to EXE (pdf2exe)

حفاظت از فایل های پاورپوینت

حفاظت از فایل‌های اکسل Excel، بر اساس تبدیل فایل به EXE

حفاظت از کدهاي برنامه نويسي شده در محيط VBA-Access

تغيير تصوير بک گراند صفحه ورود به Windows 7

بروزآوري آيکن هاي ويندوز Refresh Desktop Icons

فلوچارت و الگوریتم Flowgorithm

تکنیک‌های ماکرونویسی در Powerpoint

نرم افزار نمایش محتوای فایل vcf به خصوص فایل های vcf موبایل

تغییر وضوح اسلاید پاورپوینت در استخراج با فرمت تصویر PNG و JPG

ماشین حساب جبری

ماشین حساب گرافیکی

ماشین حساب هندسی

سامانه نمایش آنلاین کارنامه

دانلود کد PHP نمایش آنلاین کارنامه های PDF

قفل کردن Google Chrome (chromeblocker)

نرم‌افزار تبدیل فایل‌های WEBP به PNG تنها با یک راست کلیک


tavvafi@gmail.com
contact

ارتباط با ما در شبکه‌های اجتماعی داخلی:

scrolltop