فهرست راهنمای نرم‌افرار محافظت از فایل‌های پروژه‌های Autoplay

1. دانلود نرم‌افزار محافظت از فایل‌های پروژه‌های Autoplay

2. نصب نرم‌افزار محافظت از فایل‌های پروژه‌های Autoplay

3. بروزرسانی و نمایش فایل نمونه ضمیمه Autoplay برای بررسی عملکرد DLL ضمیمه

4. راهنمای استفاده از DLL و تنظیمات Autoplay برای ارتباط با آن

5. توضیح درباره عبارت‌های بخش Globals مربوط به

6.استفاده از نرم افزار رمزساز AE_Master

7.توضیحات بیشتر (مقدمه)


یک متخصص نقشه‌کشی صنعتی/ساخت سازه‌/روانشناسی/ادبیات، را در نظر بگیرید که وقت علمی خود را برای پژوهش در زمینه تخصص خود صرف نموده است، و اکنون قصد دارد با تمامی مشکلاتی که پیرامون خود دارد، اندوخته‌های علمی خود را در قالب یکی از نرم‌افزارهای تولیدکنندۀ محتوا(مانند Autoplay) در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان‌اش قرار دهد.
طبیعی است که نه تنها تولید محتوا و بررسی آن قبل از ارائه به مخاطبین بسیار وقتگیر خواهد بود، بررسی و پژوهش در زمینه تولید قفل و حفاظت از تولید محتوا، به تمامی مشکلات موجود در راه یک تولید موفق محتوا، دامن می‌زند، و پس از یکی دوبار، ارائه محتوا، متاسفانه تولیدکننده تولید محتوای الکترونیکی را رهــــــا خواهد کرد، آیا یک متخصص رشته‌های غیر رایانه‌ای (نرم‌افزار) وقت می‌کند به این پاسخ ها جواب دهد؟ 1. چگونه و با چه سبکی می توان از تولیدات نرم‌افزاری محافظت کرد؟ 2. چگونه بر سخت‌افزار رایانه تسلط یافته و کدهای سخت‌افزاری را از میسرهای مطمئن و غیر قابل هک دریافت کنیم؟
3. چگونه بین نرم‌افزارهای تولید محتوای الکترونیکی و DLL ها، ارتباط برقرار کنیم؟ 4. چگونه، اطلاعات رایانه کابر را دریافت کرده و کدفعالسازی تولید کنیم؟ 5. چگونه از کدهای‌فعالسازی تولید شده را به روش‌های رمزگذاری حفاظت کنیم؟ 6. چکونه کدها را بررسی کنیم تا درستی آنها محرض شود؟ 7. و بسیاری سئوالات نرم‌افزاری دیگر که پاسخ به هر کدام نیاز به پژوهش و کار و زمان دارد.

نرم‌افزار ، در سادگی و ارائه محیطی مناسب، همراه با تصویر و صدا و عملکردی نسبتا سریع و اجرایی قابل قبول، برای اینکار حرف ندارد؛ اما نقطه ضعفی دارد وجود دارد، محتوای تولید شده پس از کپی شدن بلافاصله اجرا می‌شود، و از تولیدکننده جز نامی نشان نمی دهد.آیا می‌توان این نقطه ضعف را برطرف کرد؟ پاسخ» بله؛ از مهمترین قابلیت‌های نرم‌افزار Indigo Rose AutoPlay Media Studio، کار بار فایل های DLL) Dynamic-link library) است. این نوع فایل خود حفاظت شده است (یک فایل با فرمت Binary است)، و می‌تواند در حفاظت از تولیدات خدمات شایانی ارائه نماید. اما تولید آن نیاز به یک مهندسی خاص دارد - که کار هر کسی نیست- به خصوص اینکه قرار باشد کار حفاظتی هم انجام دهد. برای ساخت یک DLL باید یک نرم‌افزار زبان برنامه نویسی با حجم 2 تا 8 گیگابایت در رایانۀ تولید کننده، نصب شود و الی آخر ...؛ با طراحی فایل DLLی که بتواند از پروژه‌های آماده شده در ، حفاظت نماید، گام بزرگی در تولیدات محتوایی توسط تولیدکنندگان و افزار متخصص ایرانی، خواهد بود. اگر متخصص ایرانی بداند که به راحتی می‌تواند از محتوای الکترونیکی تولید شده‌اش حفاظت کند، بیشتر تولید می کند.

روش کار استفاده از این نرم‌افزار AutoPlayEncrypter.DLL ساده است:

1.تولید کننده در لابلای اجرای نرم‌افزار تولید شده‌اش، از طریق اسکریپت‌های برنامه‌نویسی می پرسد:

IS ACTIVE ?، یعنی فعال شده؟ و با یک IF کار را ادامه می دهد. حتی می‌تواند این پاسخ این پرسش را درون یک متغییر عمومی که فقط داخل نرم‌افزار خودش به آن دسترسی دارد قرار دهد و هر بار این مقدار را بررسی کند:

GlobalActiveated=is_active();

2. تولید کننده از به زحمت انداختن خود برای کشف مشخصات و خصائص سخت‌افزاری و رمزگذاری و فعالسازی خلاص خواهد شد، فقط اگر کاربر نرم‌افزار فعال نیست و قصد دارد فعال شود، یعنی می‌خواهد نرم‌افزار را بخرد، در نرم‌افزار روی یک دکمه که برای اینکار توسط تولیدکننده تعبیه شده است، کلیک می کند. تولید کننده ، از طریق اسکریپت‌های برنامه‌نویسی فقط می گوید: ACTIVE ، یعنی برای فعال کردن کاربر اقدام کن. از اینجا DLL وارد عمل می شود، پنجره زیر را به کاربر نمایش می‌دهد، در این پنجره کدسخت‌افزاری رایانه اط طریق روش‌های دشوار برنامه نویسی در DLL، کشف شده است، و نمایش داده می‌شود، تولیدکننده می‌تواند، اطمینان داشته باشد که این کد در هیچ رایانه‌ی دیگری تکرار نخواهد شد. فایل DLL در همین پنجره سئوال دیگری از کاربر پرسیده است، کد فعالسازی را وارد کنید.

آیا اگر هر کدی وارد شود، درست است؟ معلوم است که خیر! فقط کدی قبول است که توسط تولیدکننده صادر شده باشد
اما سئوال این است که چگونه؟ و پاسخ این‌است‌که: کارهای سخت را به DLL بسپارید، و بر روی تولید محتوای الکترونیکی خود تمرکز کنید.
3. تولید کننده، چگونه کدفعالسازی تولید کند، که با شرایط سیستم رایانه کاربرش درست باشد و نرم‌افزار تولید شده‌اش در رایانه کاربرش وضعیت را فعال شده بداند؟ بازهم‌پاسخ این‌است‌که: کارهای سخت را به ما بسپارید، و بر روی تولید محتوای الکترونیکی خود تمرکز کنید.
نرم‌افزار DLL دارای یک رمز ساز است، که در این کار به تولیدکننده کمک می‌کند.


طرح سئوالی مهم
آیا: از نرم‌افزاری که من برای حفاظت از تولیداتم در Autoplay استفاده می‌کنم دیگران هم استفاده می کنند؟ پس آیا آنها نمی‌توانند برای تولیدات من کد فعالسازی تولید کنند؟ پاسخ: بهتر است بدانید برای این منظور و بسیاری دیگر از احتمالات فکر شده است، و پاسخ این است: خیالتان کاملا راحت باشد. از المانهای حفاظت به این موارد اشاره می شود: شماره سریال CPU تولیدکننده، کدفعالسازی نرم‌افزار تولید کننده، نام پروژه، گذرواژه‌ای که تولید کننده تعیین خواهد کرد، شماره سریال CPU کاربر، مطئمن باشید این شرایط در دنیا فقط یکبار اتفاق خواهد افتاد. 

دانلود نرم‌افزار محافظت از فایل‌های پروژه‌های Autoplay

برای دانلود نرم‌افزار می‌توانید به وب سایت http://tavafi.ir/post/ae مراجعه فرمائید.

علی رغم اینکه سعی شده است نرم‌افزار به قیمت پایین ارائه شود، اما -باز هم معلوم است که- تولیدکنندگان محتوا، برای استفاده از نرم‌افزاری که هنوز آنرا خوب بررسی نکرده‌اند حاضر به پرداخت وجه قابل ملاحظه نیستند. لذا سعی کرده‌ایم نرم‌افزار را در دو مرحله به تولیدکنندگان محتوا ارائه کنیم.
1. مرحله دانلود نرم‌افزار با پرداخت وجه بسیار کم.
2. استفاده از نرم‌افزار در حالت دمو (حتی با پرداخت وجه کم)
• در حالت دمو، امکان استفاده از تمام امکانات نرم‌افزار وجود دارد.
ا تنها محدودیت حالت دمو (DEMO)، این‌است‌که: تولیدات محافظت شده، فقط در رایانه‌ای که نرم‌افزار، در آن نصب شده‌اند، کار می‌کند، و در رایانهی دیگر اجرا نمی‌شوند.
3. مرحله دوم، خرید کدفعالسازی برای استفاده از نرم‌افزار در یک رایانه.
پس از اینکه از عملکرد نرم‌افزار مطمئن شدید می‌توانید به مرحله خرید کد‌فعالسازی به صورت آنلاین وارد شوید.
فعالسازی:
کدفعالسازی بر اساس شماره سریال سخت‌افزاری CPU برای یک رایانه و به صورت دائمی تولید می‌شود.
دائمی یعنی اینکه اگر ویندوز را عوض کنید یا تغییر دهید بازهم کدفعالسازی قبلی کار خواهد کرد.
روی تصویر کلید پایین سمت راست پنجره اصلی نرم‌افزار،کلیک کنید:

http://tavafi.ir/post/payonline-ae?id=00000000000 (بجای صفرها باید شماره سریال را تایپ کنید)

به اینترنت متصل شوید و در صفحه خرید آنلاین کدفعالسازی نرم‌افزار Autoplay Encrypter:
روی دکمه پرداخت کلیک کنید، به درگاه پرداخت بانک متصل خواهید شد.
پس از پرداخت کدفعالسازی را کپی کنید و در محل مربوطه در نرم‌افزار Paste کنید، سپس روی دکمه سبز کلیک کنید.

4. تولید محتوا و استفاده از تمام امکانات نرم‌افزار  

نصب نرم‌افزار محافظت از فایل‌های پروژه‌های Autoplay

نصب نرم‌افزار با سرعت انجام می‌شود. جمعا سه پنجره برای نصب نرم‌افزار دیده می‌شود.
که همگی شبیه به‌هم هستند:
1-پنجره خوش‌آمدگویی و اجازه‌ی نصب
2-پنجره فرآیند نصب
3-پنجره اعلام انجام موفقیت‌آمیز نصب نرم‌افزار.


پس از نصب می‌توانید روی دکمه Help برای نمایش همین راهنما، و یا Run برای اجرای نرم‌افزار کلیک کنید.

پس از نصب نرم‌افزار آیکن نرم‌افزار در دسکتاپ قرار خواهد گرفت.

این نرم‌افزار در حالت DEMO کار می‌کند، برای ادامه روی دکمۀ ادامه کلیک کنید.


بروزرسانی و نمایش فایل نمونه ضمیمه Autoplay برای بررسی عملکرد DLL



لطفا ، در این حالت هیچ چیزی را تغییر ندهید فقط طبق دستور العمل پیش بروید.


آنچه در این پنجره هنگام ساخت پروژه مهم است و پس از فعالسازی نرم‌افزار نیز باید به آن توجه کنید:
1. نام پروژه: تعیین نام پروژه این امکان را برای شما فراهم می کند که، کد فعالسازی پروژه‌های مختلف شما متفاوت باشد.
2. گذرواژه: اگر دیگران نام‌پروژه، و شماره‌سریال‌رایانه و کدفعالسازی شما را بدانند، رمز شما را نمی‌دانند، و این باعث امنیت بیشتر کدهای‌فعالسازی شما می‌شود.
هنگام استفاده از نرم‌افزار در حالت دمو، باید نام پروژه، حتما PorjectDEMO باشد.
هنگام استفاده از نرم‌افزار در حالت دمو، باید گذرواژه، حتما 123456 باشد.
البته همانطور که می بینید، شماره سریال رایانه شما و کدفعالسازی شما هم مهم است، اما برای DEMO نیاز نیست.
روی دکمه زیر لوگوی Autoplay کلیک کنید.
تا فایل تنظیمات پروژه تولید شود، این فایل Global Functions.Lua نام دارد.

فایل پروژه نمونه(AutoPlay Sample) را با نرم‌افزار Autoplay باز خواهد شد.
در ادامه راهنما، به تفصیل در مورد جزئیات Global Functions توضیح داده خواهد شد، در اینجا
به نحوه تست سریع خواهیم پرداخت.

پنجره پروژۀ نمونه نمایش داده خواهد شد.


دو دکمه در این پنجره وجود دارد
1. ابتدا روی دکمه IS Activa? کلیک کنید.

یعنی نرم‌افزار هنوز فعال نشده.

2. روی دکمه Activationکلیک کنید.

این پنجره در داخل نرم‌افزار پروژۀ Autoplay طرحی نشده، این پنجره، یکی از پنجره های dll ضممیه این پروژه است.


این پنجره شماره سریال CPU کاربر را به او نمایش داده است، و از کاربر کدفعالسازی، می‌خواهد.
این شماره سریال شماره سریال CPU رایانه شما است، منطقا چون شماره CPU رایانه شما با شماره CPUیی که در نرم‌افزار Set شده یکسان است ، یک دکمه در این پنجره نمایش داده می شود که DEMO نام دارد. روی این دکمه کلیک کنید، تا کد فعالسازی DEMO به صورت خودکار در محل درج کد فعالسازی تایپ شود. و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون به پنجره برنامه باز می گردیم، روی دکمه IS Active ? کلیک کنید.

این پیام داخل پروژه نمونه تولید شده است و نشان می‌دهد، نرم‌افزار در حالت DEMO فعال شده است.
اگر دوباره پنجره Activeate را باز کنید، کد فعالسازی را پاک کنید، و روی دکمه OK کلیک کنید و دوباره به پنجره برنامه باز گردید، و روی دکمه IS Active ? کلیک کنید، پیام Not Activates، یعنی نرم‌افزار هنوز فعال نشده، نمایش داده خواهد شد.

شما از مرحله تست نرم‌افزار عبور کرده‌اید.
از اینجا به بعد راهنمای نرم‌افزار در خدمت شما است که پس از فعالسازی نرم‌افزار نیاز به راهنمایی دارید؛ دوستانی که هنوز فعالسازی نکرده‌اند نیز می‌توانند مطالب را مطالعه کنند، و پس از خرید کدفعالسازی از امکانات نرم‌افزار بدرستی استفاده نمایند.

راهنمای استفاده از DLL و تنظیمات Autoplay برای ارتباط با آن

از اینجای راهنما به بعد، برای نرم‌افزار فعالسازی شده، ارائه شده:

فایل DLL ضمیمه در محل نصب این نرم‌افزار قرار دارد.
برای استفاده از آن، فایل مزبور را در یکی پوشه‌های پروژۀ ، خود قرار دهید، و مسیر آنرا در بخش Global Functions به پروژۀ ، خود معرفی کنید.
مثلا در پروژه نمونه ضمیمه ما یک پوشه در مجموعه فایل‌های پروژۀ ، خود، به نام Dlls اضافه کرده‌ایم، و فایل ae.dll را به اینجا کپی کرده‌ایم، اجباری در نام فایل ae.dll و مسیر پوشه آن وجود ندارد، شما می‌توانید آنرا به هر نامی و در هر پوشه‌ای قرار دهید و آنرا در بخش Global Functions به پروژۀ ، خود معرفی کنید.


%appdata%\AE\Sample\CD_Root\AutoPlay\Dlls


فایل ae.dll قدرت هماهنگی بین دو برنامه را دارد، یکی فایل خروجی پروژۀ ، شما و دیگری نرم‌افزار AE_Master.exe
بنابراین با چهار نرم‌افزار روبرو هستیم، که سعی می‌کنیم که همه توضیحات را با پروژه نمونه ضمیمه توضیح دهیم. که در قالب یک مثال عینی کاملا با موضوع آشنا شوید، تا ملموس مسائل، و روش حل آنها را درک کنید.
در طول راهنما از تصویری استفاده شده استفاده می کنیم تا درک موضوع راحتتر شود.
چهار نرم‌افزار عبارتند از:
1- نرم‌افزار اتوپلی مدیا استودیو
2- فایل پروژه نمونه، که نهایتا به autorun.exe تبدیل خواهد شد.
3- نرم‌افزار ae.dll
4- نرم‌افزار AE_Master.exe ، یا رمزساز.
نمونه پنجره‌های هر یک از چهار نرم‌افزار را در اینجا نمایش می دهیم:

نرم‌افزار اتوپلی مدیا استودیو نرم‌افزارautorun.exe


نرم‌افزار ae.dll نرم‌افزار AE_Master.exe ، یا رمزساز


با نرم‌افزار اتوپلی مدیا استودیو ، فایل پروژه نمونه، را باز می‌کنیم، و آنرا توضیح می‌دهیم.
بخشهایی که نیاز به توضیح دارند:
1. Project > On Startup
2. Page1 > Button1
3. Page1 > Button2
4. Project > Global Functions
مهمترین بخش،شماره چهارم (4) است، ولی چون محتوای آن طولانی‌تر است در آخر به آن خواهیم پرداخت.
1. بررسی محتوای اسکریپت داخل بخش Project > On Startup


--Global_is_active=is_active();
--if Global_is_active then Dialog.Message("","Activated"); else Dialog.Message("","Not Activated"); end

بهتر است هنگامی که وارد نرم‌افزار می‌شوید، یعنی هنگام اجرایِ ‌نرم‌افزار با اولین اقدامی که انجام می‌دهید، بررسی کنید که آیا نرم‌افزار فعال شده است یا نه، فرض کنید فایل ae.dll را حذف کرده باشند که شما نتوانید ، از آن بپرسید که وضعیت چیست؟ در چنین شرایطی بازهم‌ وضعیت غیرفعال است. برای اینکه بفهمیم که اوضاع چطور است، با این سئوال آغاز می کنیم is_active(); یعنی فعال است؟ می‌توانیم خروجی همین تابع را که مقداری Boolian است را برای هر کاری استفاده کنیم، و اگر بخواهیم نرم‌افزار سریعتر کار کند، و هر بار فایل dll اجرا نشود، می‌توانید مقدار برگشتی این تابع را داخل متغییری عمومی قرار دهید و در طول برنامه این مقدار را بررسی کنید تا اگر فعال بود ، کاری را انجام دهید یا انجام ندهید، شما ممکن است آنقدر سختگیر باشید که اگر نرم‌افزار فعال نبوده باشد بلافاصله دستور خروج از نرم‌افزار را صادر کنید، ولی باید به نحوی عمل کنید که کاربر بتواند نرم‌افزار شما را قدری استفاده کند، و سپس در فعالسازی نرم‌افزار به او کمک کنید، فایل dll برای فعالسازی به شما کمک می‌کند، پس با خیال راحت برای نیل به این هدف برنامه‌ریزی کنید.
خط دوم پیامی صادر کرده است خلاصه خط دوم این است: اگر وضعیت فعال است، پیام بده وضعیت فعال است، و اگر نه پیام بده وضعیت فعال نیست.
بررسی اینکه آیا وضعیت فعال است یا نه، کار سختی است، اینکار نیاز به تخصص دارد که در ادامه راهنما درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد شد.
این بخش از طرف ae.dll پیام دریافت می‌کند ولی ae.dll هیچ پیامی به کاربر نمی‌دهد، شما مختارید که درباره وضعیت فعال بودن یا برعکس به کاربر نرم‌افزار خود پیام بدهید یا کاری انجام بدهید و الی آخر...
2. بررسی محتوای اسکریپت داخل بخش Page1 > Button1

این دکمه حاوی عبارت فعالسازی است، یعنی درخواست فعالسازی توسط کاربر.


active();


این دستور برخلاف دستور قبلی پیامی به کاربر نمایش می‌دهد ، و از کاربر می‌خواهد کدفعالسازی را وارد کند.

اینکه فایل dll چطور اینکار را انجام می‌دهد، توضیح‌اش سخت است، اما بدانید که فایل ae.dll شماره سریال سخت‌افزاری CPU رایانه را به روشی مطمئن دریافت کرده و به کاربر نمایش می‌دهد.
سپس درصورتیکه کاربر کدفعالسازی را وارد کند، بسیاری المانها را بررسی کرده و تشخیص می‌دهد که آیا کدفعالسازی وارد شده، درست است یا خیر، اگر درست باشد، آنرا در Registry ویندوز ذخیره می‌کند تا در هنگامی که شما از دستور IS_Active()، استفاده می‌کنید، بتواند بگوید که آیا قبلا کدفعالسازی نرم‌افزار بدرستی دریافت شده است یا نه.
کدفعالسازی برای یک رایانه دائمی خواهد بود، یعنی همواره شماره سریال سخت‌افزاری CPU یکی است، و کدفعالسازی بر اساس فرمول‌ها و المانهای موجود در نرم‌افزار همواره درستی کدفعالسازی را اعلام خواهد کرد.
المانهای تشخیص کدفعالسازی، و نحوه ذخیره‌سازی کدفعالسازی در Registry ویندوز توسط ae.dll را در ادامه راهنما توضیح خواهیم داد.
نکته دیگری که در این جا به آن اشاره می‌شود دکمه DEMO است، این دکمه برای وقتی است که هنوز کدفعالسازی نرم‌افزار حفاظت را نگرفته‌اید و فقط در رایانه شما نمایش داده می‌شود.

3. بررسی محتوای اسکریپت داخل بخش Page1 > Button2

محتوای این بخش دقیقا شبیه به محتوای شماره 1 است، از توضیحات بیشتر پرهیز می‌کنیم.
فقط این توضیح که: ما برای اینکه بتوانیم به شما امکان بررسی وضعیت فعال بودن نرم‌افزار را بدهیم این دکمه را تعبیه کرده‌ایم، شما هم اگر نیاز شد داخل برنامه حسب بروز وضعیت جدید، دوباره فعال بودن را بررسی کنید، می‌توانید هیمن‌طور عمل کنید، وضعیت فعالسازی را دوباره بررسی کرده و به کاربر نرم‌افزار خود پیام مناسب بدهید.

4. بررسی محتوای اسکریپت داخل بخش Project > Global Functions
نرم‌افزار اتوپلیر بخشی دارد که در آن فانکشن‌های عمومی را که توسط تمام اسکریپت‌های داخلی پروژه، قابل دسترسی است، می‌توان قرار داد.
این بخش Globals نام دارد.
برای دسترسی به این بخش می‌توانید از طریق منوی Project، گزینه Global Functions دسترسی پیدا کنید.
فانکشن‌های active(); و is_active() که در طول پروژه نمونه و پروژه خودتان از آن استفاده می‌کنید در این بخش تعریف شده‌اند، و توسط این تعاریف با ae.dll ارتباط برقرار می‌کنند.
علاوه بر فانکشن‌های مذکور فانکش‌های دیگری نیز در این بخش قرار داده شده‌اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
علاوه بر فانکشن‌ها، المانهای افزایش امنیت در این بخش سازماندهی می‌شوند که در این‌باره نیز در ادامه توضیحاتی ارائه خواهد شد.
فایلی توسط AE_Master، قابل تولید است که کل این محتوا را داخل فایلی به نام GlobalFunctions.lua، در مسیر Desktop رایانه تولیدکننده، ایجاد می‌کند و می‌توانید این فایل را به روش که در ابتدا درباره آن توضیح داده می‌شود به این بخش وارد کنید.

فایلی توسط AE_Master، قابل تولید است که کل این محتوا را داخل فایلی به نام GlobalFunctions.lua، در مسیر Desktop رایانه تولید کننده، تولید می‌کند. در حالت عادی نیازی به ورود این فایل در پروژه نمونه ندارید، ولی اگر بنا به هر دلیلی این بخش آسیب دید می‌توانید به این روش این بخش را دوباره‌سازی کنید.
ابتدا در نرم‌افزار AE_Master.exe ، یا رمزساز، روی دکمه Open Global Functions کلیک کنید.
به این ترتیب فایل Global Functions.Lua تولید خواهد شد و می‌توانید این فایل را Notepad بررسی کنید.
برای ورود این فایل در پروژه نمونه ضمیمه، به روش زیر عمل کنید.
توسط نرم‌افزار Autoplay فایل نمونه را باز کنید.
گزینه Global Functions را از منوی Project انتخاب کنید.
پنجره Globals نمایش داده می‌شود.
تمام محتوای درون این پنجره را انتخاب و حذف کنید. (برای انتخاب همه متون کلیدهای ترکیبی Ctrl+A را بزنید.)
پس از تخلیه محتوای این پنجره روی دکمه ، کلیک کنید.
گزینه Import را انتخاب کنید.
فایل Global Functions.Lua را که در دسکتاپ رایانه تولید شده، را انتخاب کنید.

به این ترتیب محتوای فایل بر اساس المانهای امنیتی آخرین پروژه تنظیم شده به‌روز می‌شود.

توضیح درباره عبارت‌های بخش Globals مربوط به


فهرست مطالب این بخش:

  •  مقادیر و المانهای افزایش امنیت
    • شماره سریال CPU تولیدکننده
      • این المان، به ae.dll ارسال می شود، و ملاک بررسی و صدور کدفعالسازی قرار میگیرد؛ به این ترتیب اگر توسط کس دیگری بجز تولید کننده، کد فعالسازی ایجاد شود، چون شماره سریال CPU او با شماره سریال تولید کننده حقیقی متفاوت است، کد فعالسازی صادر شده بی ارزش تلقی خواهد شد.

    • کدفعالسازی، نرم افزار حفاظت در رایانه تولیدکننده
      • این المان نیز مثل المان قبلی کاربرد دارد.

    • نام پروژه
      • این المان، به ae.dll ارسال می شود، و ملاک بررسی و صدور کدفعالسازی قرار می‌گیرد؛ به این ترتیب اگر بخواهید کدفعالسازی نرم‌افزارهای مختلفی که تولید می‌کنید با هم متفاوت باشد می‌توانید این نام را تغییر دهید، به این ترتیب اگر کاربری از دو نرم‌افزار شما در یک رایانه استفاده کند، کدفعالسازی هر دو نرم‌افزار با دیگری متفاوت خواهد بود.

    • گذرواژه تولیدکننده
      • این گذرواژه می‌تواند فقط عددی بین 0 تا 2147483647 باشد؛ یکی از المانهایی که ضریب امنیت، را افزایش می‌دهد این المان است، این المان برخلاف المانهای دیگر که از طریق مسیر Registry به ae.dll منتقل می‌شوند، به صورت پارامتر برای فانکشن‌های داخلی ae.dll ارسال می‌شود. تنوع نحوه ارسال پارامترها و مسیر ارسال و دریافت اطلاعات در افزایش امنیت ae.dll و پروژه شما موثر است.

    • مسیر قرارگیری فایل ae.dll
      • شما می‌توانید مسیر قرارگیری و حتی نام فایل ae.dll را تغییر دهید، و به این ترتیب به پروژه خود آنرا معرفی کنید.

  •  فانکشن‌ها
    • فانکشن‌های اصلی
      • آماده‌سازی قبل از فراخوانی dll 
        • دو فانکشن اصلی وضعیت فعالیت و درخواست فعالسازی، به این فانکشن نیاز دارند، این فانکشن مقادیر و المانها را برای استفاده فایل ae.dll آماده می‌کند.

      • دریافت وضعیت فعالیت
        • این فانکشن فایل ae.dll را فرخوانی می‌کند و وضعیت فعال بود نرم‌افزار را در رایانه کاربر، سئوال می‌کند.

          اگر مقدار true برگشت داده شود، آنرا فعال، اگر مقدار DEMO برگشت داده شده باشد، در حالت DEMO، و در غیر اینصورت وضعیت را غیرفعال گزارش می کند.

      • درخواست فعالسازی
        • این فانکشن فایل ae.dll را فرخوانی می‌کند و درخواست فعالسازی می‌کند، بقیه کار فعالسازی را به ae.dll می‌سپرد.
          اگر مقدار true برگشت داده شود، آنرا فعال، اگر مقدار DEMO برگشت داده شده باشد، در حالت DEMO، و در غیر اینصورت وضعیت را غیرفعال گزارش می کند.

  • فانکشن‌های اضافی
    • ثبت کد فعالسازی در مسیری از رجیستری ویندوز که توسط فایل ae.dll قابل شناسایی و ردیابی باشد
      • با استفاده از فانکشن می‌توانید خودتان در پنجره‌ای سفارشی و دلخواه، کدفعالسازی را از کاربر دریافت کنید و آنرا در رجیستری ویندوز، ذخیره کنید، و فقط از ae.dll درباره صحت فعالسازی سوال کنید.

        برخی تولیدکنندگان، نسبت به ظاهر پنجره دریافت کدفعالسازی ، حساس هستند و می‌خواهند اطلاعات بیشتری دریافت کنند و با اینکه ظاهر پنجره دریافت کدفعالسازی با سایر پنجره‌های پروژه هماهنگی داشته باشد، به همین منظور از این بخش استفاده می کنند.

در این آدرس یک نمونه فایل برای این منظور آماده