http://bayanbox.ir/view/263405954590585756/2mobile.png

Tavvafi@gmail.com

سال 1396

سال تحصیلی 96-1395

این نرم افزار با کلیه ویندوزها و آفیس ها مورد بررسی و ارزیابی واقع شده است و با همه آنها کار می کند:

پیش نیاز نرم افزاری این نرم افزار Microsoft Office Access است.فیلم آموزشی

ویندوز Windows XP

ٌویندوز Windowws 7 ،هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

ویندوز Windows 8 ،هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

ویندوز Windows10، هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

آفیس و مایکروسافت اکسس Access

2007 MicroSoft Office Access

2010 MicroSoft Office Access هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

2013 MicroSoft Office Access هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

2016 MicroSoft Office Access هر دو نسخه 32 و 64 بیتی

این نرم افزار سایت های معتبر ویروس یابی(virustotal.com) بررسی شده،و سالم گزارش شده است.


با مطالعه اجمالی راهنمای نرم افزار، با نرم افزار بیشتر آشنا شوید:

نصب نرم افزار

برای نصب نرم افزار باید از فایل Setup که یک فایل اجرایی است استفاده کنید.
فایل نصب نرم افزار به چند صورت در سایت Tavafi.ir ارائه شده است:
پس از نصب درست نرم افزار آیکن نرم افزار در دسکتاپ قرار خواهد گرفت.

اجرای نرم افزار

برای اجرای نرم افزار می توانید روی آیکن نرم افزار که در Desktop قرار گرفته است، کلیک کنید.
در ویندز 8 آیکن نرم افزار در منوی Start قرار خواهد گرفت.

بعد از ورود به نرم افزار حتی اگر فعالسازی انجام نشده باشد می توانید اطلاعات کارمندان را ثبت کنید.

معمولا یک کارمند به نام «جدید» در ابتدای ورود به نرم افزار، به صورت خودکار تولید خواهد شد، که می توانید اطلاعات این کارمند را تغییر دهید و یا به مشاهده سایر اجزای نرم افزار بپردازید. در راهنما سعی می کنیم، آنچه که به عنوان راهنمای ورود اطلاعات نیاز است را توضیح دهیم، بنابراین به یکباره به سراغ ورود اطلاعات کارمندان خواهیم رفت.

معرفی شاغلین

ابتدا روی نام یکی از کارمندان موجود در لیست، کلیک کنید.
اگر کارمند مورد نظر شما در لیست وجود ندارد، توسط دکمه جدید (پایین لیست کارمندان)، کارمند جدید را به لیست اضافه کنید.
مهمترین اطلاعات هر کارمند به غیر از نام و نام خانوادگی او کد ملی او است.
نام و نام خانوادگی کارمند را از عبارت «جدید» به عبارت اصلی(مثلا «محمد محمدی») تغییر دهید.
برای اینکه تغییر نام جدید در لیست کارمندان مشاهده شود، می توانید روی لیست اسامی کارمندان کلیک کنید.

مثلا در اینجا نام کارمند جدید تغییر کرده و پس از تغییر روی لیست کارمندان کلیک کرده ایم تا نام او در لیست نمایش داده شود


در لیست کارمندان علاوه بر نام کارمند نوع فرم ارزیابی او نیز نمایش داده می شود. یکی از مهمترین اطلاعات هر کارمند نوع فرم ارزیابی (120 امتیازی) او است، که در بیشتر قسمت ها عنوان فرم ارزیابی کارمند، به نمایش گذاشته خواهد شد.


- کد ملی نباید تکراری وارد شود.
- کد پرسنلی(شماره کارمندی) را درست و با 8 رقم وارد کنید.
- شغل مورد تصدی
- مدرک تحصیلی
- رشته تحصیلی
o عناوین هر سه مورد اطلاعاتی بالا، از لیست بازشو قابل انتخاب هستند، همچنین می توانید خودتان موارد مطلوب را تایپ کنید.

- سابقه خدمت می تواند به صورت عددی وارد شود همچنین می توانید از دو دکمه ی کنار همین بخش برای کاهش یا افزایش عدد آن استفاده کنید.

- تاریخ شروع و پایان ارزیابی:
o روز و ماه هر دو بخش قابل تایپ هستند- و بهتر است بین آن از / استفاده کنید مثلا: 01/07، لیکن امکان انتخاب دو سال(1395 و 1396) در این بخش وجود دارد.
- نوع استخدام: می تواند رسمی یا غیر رسمی از لیست انتخاب شود.
- تمدید قرار دارد: اگر نوع استخدام غیررسمی انتخاب شود، می توان تمدید قرارداد را تیک زدن یا آنرا بدون تیک نمود.
- اطلاعات ردیف 14


o این بخش هم می تواند به ازای هر کامند به صورت اختصاصی تنظیم شود و هم می توانید به صورت یکجا برای همه کارمندان این بخش را تنظیم کنید.
o اگر روی دکمه تنظیم پیشفرض کلیک کنید پنجره ای برای تعیین مقادیر پیش فرض این بخش باز خواهد شد.

o با تعیین مقدار پیش فرض، هرگاه کارمند جدیدی به مجموعه اضافه کنید اطلاعات این بخش برای او به صورت پیشفرض، تکمیل خواهد شد.
o همچنین در این پنجره دکمه هایی برای تعمیم اطلاعات وارد شده به همه کارمندان وجود دارد.
- همانطور که قبلا نیز گفته شد، یکی از مهمترین اطلاعات یک کارمند نوع فرم ارزیابی او است که باید آنرا انتخاب کنید.
o اگر بخواهید می توانید نوع فرم های جدید تولید کنید. اینکار در بخش تعیین انتظارات شغلی میسر خواهد بود.

o می توانید در همین قسمت صفحه اول فرم ارزیابی کارمند را مشاهده کنید.


همانطور که در مثال بالا به آن پرداختیم، فرم اطلاعات برای یک کارمند به شرح بالا تکمیل شد.
اکنون می توانیم صفحه نخست فرم ارزیابی 120 امتیازی کارمند را مشاهده کنیم

با کمی دقت به این نتیجه می رسیم که صفحه نخست فرم ارزیابی نیاز به تغییراتی دارد.
اگر حتی عناوین فرم ارزیابی 120 امتیازی کارمندان شاغل در حوزه ارزیابی شما، در لیست مشاهده شوند، اما ممکن است شما نیاز داشته باشد موارد مندرج در شرح وظایف و حدود انتظارات آنرا، متناسب با نیاز و خواست ارزیابی شونده و ارزیابی کننده تغییر دهید، برای اینکار نیاز است در بخش تعیین انتظارات شغلی تغییراتی در فرم ارزیابی 120 امتیازی (صفحه نخست- بند و – وظایف ...) - انجام دهید.

قبل از ورود به بخش بعدی با عنوان « تعیین انتظارات شغلی »، لازم است دکمه «حذف»(حذف کارمند) را نیز توضیح دهیم.


برای حذف کارمند، ابتدا از لیست اسامی کارمندان، استفاده کنید و روی نام کارمندی که قصد دارید او را حذف کنید کلیک کنید، سپس روی دکمه «حذف»، کلیک کنید، و به سئوال:


پاسخ Yes بدهید.

تعیین انتظارات شغلی

در ابتدا ذکر این نکته ضروریست که «تعیین انتظارات شغلی»، به صورت عمومی، تعیین می شود، یعنی عنوان یک فرم را انتخاب می کنید، یا اگر وجود ندارد آنرا تولید می کنید، سپس به تنظیم آن می پردازید، و نهایتا در بخش معرفی شاغلین، فرم تنظیم شده را، به یکی از کارمندان یا به چند نفر از کارمندان تخصیص می دهید.
دو مثال زیر در روشن شدن موضوع بیشتر کمک خواهند کرد:
مثال اول: فرض کنید 20 دبیر در مدرسه وجود داشته باشند، و یکی از آنها به هر دلیلی خاص باشد، این خاص بودن می تواند به دلیل غیر رسمی بودن، یا بی شاز حد کیفی بودن دبیر مورد نظر باشد.
حدود انتظارات دبیران در فرم ارزیابی دبیران در این بخش «تعیین انتظارات شغلی»،تنظیم می شود. و برای همه دبیران در بخش «معرفی شاغلین»، این نوع فرم یعنی فرم دبیران، انتخاب می شود.
یک نوع فرم خاص برای دبیر خاص تنظیم می گردد، و با عنوان «دبیـــــــــر»، ذخیره می شود، و در بخش «معرفی شاغلین»، این نوع فرم برای دبیر خاص، انتخاب می شود.

مثال دوم: فرض کنید 4 معاون در مدرسه وجود داشته باشند.
اکنون می توانید یک فرم برای معاونان آموزشی تنظیم کنید و در بخش «معرفی شاغلین»، این نوع فرم یعنی فرم «معاونین آموزشی»، را برای هر 4 معاون انتخاب کنید.
و هم می توانید حدود انتظارات هر معاون را به صورت جداگانه تنظیم کنید و به این ترتیب 4 نوع فرم با عناوین زیر داشته باشید:
معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی، معاون فنآوری، و برای هر یک از معاونین در بخش «معرفی شاغلین»، نوع فرم تنظیم شده برای او را انتخاب کنید.
به این ترتیب معاون آموزشی دارای نوع فرم معاون آموزشی و معاون پرورشی دارای فرم معاون پرورشی و ... خواهد شد.

ابتدا روی یکی از عناوین فرم ها کلیک کنید، تا بتوانید آنها را تغییر دهید:
=امکان تغییر عنوان فرم وجود دارد.
=بهتر است قبل از تغییر عناوین وظایف یک کپی از محتوای وظاف با استفاده از دکمه «کپی کردن این فرم»، تهیه کنید.
= برای تغییر وظایف می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تغییر شماره ردیف وظیفه
    •  اگر در نظر دارید شماره ردیف چند وظیفه را با هم عوض کنید، کافیست شماره ردیف آنها را تغییر دهید و روی دکمه بالای ردیف که شبیه به یک مداد است کلیک کنید، تا با اینکار ردیف گذاری و ترتیب خودکار انجام شود
  • تغییر عنوان وظیفه
  • کافیست متن مورد نظرتان را تغییر دهید، بهتر است طول متن را از حد خاصی بیشتر نکنید، چرا که متون طولانی در فرم نمی گنجند، اگرچه نرم افزار برای غلبه بر این وضعیت، یعنی طولانی شدن (متون وظایف) تمهیداتی پیش_بینی نموده است - که ذیلا توضیح داده خواهد شد- ولیکن بهتر است از متونی که حداکثر در کادر متنی تعبیه شده وجود دارند استفاده شود.
    • نرم افزار برای غلبه بر مشکلات ناشی از وجود متون بلند وظایف به دو روش به شما کمک می کند:
      • 1- تغییر اندازه فونت.
      • 2- تغییر اندازه ی ارتفاع جدول در فرم.
    • تعیین کمترین نمره اختصاص یافته به وظیفه
    • معمولا این عدد 0 (صفر) در نظر گرفته می شود.
    • تعیین بیشترین نمره اختصاص یافته به این وظیفه
    • جمع اعداد بیشترین امتیاز وظایف، نباید بیش از 40 نمره شود، لذا بهتر است در تنظیم این اعداد دقت شود.
    • هنگام ورود امتیازات وظایف، می توانید، جمع موارد امتیازات وظایف، را در پایین پنجره مشاهده کنید، هنگام تنظیم وظایف باید امتیازات را به نحوی بینم وظایف تقسیم کنید که جمع آنها بیش از 40 نشود.
  • حذف یک وظیفه
    • برای حذف یک وظیفه کافیست روی دکمه x ، بین عبارت وظیفه و امتیاز آن کلیک کنید تا وظیفه حذف شود.

یکی از کارهای زیر نیز امکان پذیر است:

  • ایجاد فرم جدید:

می توانید فرم جدیدی تولید کنید و از ابتدا به درج وظایف و امتیازات وظایف بپردازید، بهتر است ابتدا تمام وظایف را تایپ کنید سپس به تقسیط امتیازات بین آنها بپردازید و به نحوی امتیازات را بین وظایف تقسیم کنید که جمع آنها بیش از 40 نشود.

  • کپی کردن فرمی به نام فرمی جدید:

همانطور که گفته شد اینکار موجب خواهد شد اطلاعات یک فرم در فرمی جدید کپی شود، تا بهتر بتوان بر مواردی که قصد تغییر آن را دارید تسلط داشته باشید. مثلا ممکن است وظایف معاونان شبیه به هم باشد، و بعضی از وظایف تغییر کنند، که اینکار با کپی کردن فرم میسر خواهد شد.
یکی از مهمترین بخش هایی که در هر فرم ممکن است مورد توجه باشد، عبارت «... مرئوسین» است.

تیکدارکردن این بخش در فرم موجب نمایش عبارت مرئوسین در بند ج فرم ارزیابی مورد نظر خواهد شد.
پس از تنظیم فرم می توانید در بخش «معرفی شاغلین» فرم مورد نظرتان را به یکی از کارمندان تخصیص دهید و آنرا به نمایش بگذارید.

در ادامه به تشریح دکمه «تنظیم فرم ..... » در بخش «معرفی شاغلین»، خواهیم پرداخت:

همانطور که گفته شد، ممکن است به تناسب خواست ارزیابی کننده و ... متن وظایف قدری طولانی و تعداد وظایف کمی زیاد شود در چنین شرایط، با جدولی از عبارت طولانی روبرو خواهیم بود که باید به هر نحوی که امکانپذیر است در پایین فرم صفحه نخست ارزیابی گنجانده شود، برای روشن شدن موضوع توضیح داده می شود:

همانطور که ملاحظه می کنید بند 10 وظایف طولانی شده است، در اینجا دو راه وجود دارد:
1- کاهش اندازه فونت(بزرگ،کوچک، ...)
2- افزایش ارتفاع کادر متن وظیفه، متناسب با متن درون آن - در مثال(تصویر بالا) این روش مورد استفاده واقع شده است.


اگر تعداد وظایف بیش از 20 مورد شود،احتمالاً، افزایش ارتفاع کادر متن، نمی تواند کارساز باشد، به این ترتیب در چنین شرایطی باید اندازه فونت را کاهش دهید.
این روش باید توسط کاربر و با استفاده از امکانات تعبیه شده در نرم افزار انجام شود.
از آنجا که شرح وظایف می توانسته پویا باشد،لذا با مجموعه بیشماری از انواع فرم ها روبرو خواهیم بود، که امکانن پیش.بینی آن بسیار سخت است، لذا تصمیم گرفته شد، امکان انتخاب اندازه فونت و افزایش و کاهش ارتفاع متن در اختیار کاربر نرم افزار قرار داده شود تا متناسب با نوع فرم بهترین انتخاب را انجام دهد.- (برنامه نویس)


بررسی مستمر رفتار و عملکرد

این بخش از نرم افزار متناسب با فرم های موجود در بخشنامه تنظیم شده است.
انتخاب استیل و مدل نرم افزار (منظور : «اداره» یا «آموزشگاه» است)، به صورت خودکار در تعیین عناوین این بخش«شاخص های ارزیابی ... » و بخش چاپ فرم های تکمیل شده مربوط به این بخش... و در «ارائه بازخورد»(منظور: چاپ فرم ها است)، موثر خواهد بود.
پس از ورود به این بخش باید ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید، این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی قرمز رنگ انجام می پذیرد:

بررسی مستمر فعالیت ها و اقدامات سرپرست: بر اساس فرم مربوطه انجام می گیرد.
همچنین سایر بخش ها بر همین اساس قابل درج اطلاعات است:
امور اجرایی:
ارزیابی مخاطبان:
ارزیابی همکارن:

بررسی مستمر فعالیت ها و اقدامات سرپرست:

موارد مندرج و نمایش داده شده در بخش مصادیق رفتار شغلی و اخلاقی متناسب با استیل و مدل نرم افزار به صورت خودکار تغییر می نماید.

استیل نرم افزار:

در بالای پنجره نرم افزار کنار عبارت نام سازمان، عبارت آموزشگاه یا اداره مشاهده می شود.

در نرم­افزار فعالسازی نشده این عبارت قابل انتخاب است، پس از فعالسازی این عبارت ثابت می شود.

برای ورود اطلاعات در این بخش، ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید.

این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی قرمز رنگ انجام می پذیرد.

برای چاپ فرم می توانید به بخش «بازخورد» (چاپ)، مراجعه فرمائید.

امور اجرایی:


تمام آنچه که در مورد «بررسی مستمر فعالیت ها، ....»، گفته شد در این قسمت نیز کاربر دارد.

در این بخش می توانید فعالیت هایی را که به کارمند ارجاع داده اید ثبت کنید، اگر کادر موضوع کم ارتفاع است می توانید توسط دکمه ، ارتفاع این کادر متنی را افزایش دهید.

برای ورود اطلاعات در این بخش، ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی قرمز رنگ انجام می پذیرد.

برای چاپ فرم می توانید به بخش «بازخورد» (چاپ)، مراجعه فرمائید.

ارزیابی مخاطبان:


با کلیک روی این زبانه برای نخستین بار با چنین پیامی روبرو خواهید شد، «ابتدا تعداد فرم های ارزیابی مخاطبان را وارد کنید»، از آنجا که اطلاعات این بخش مبتنی بر اطلاعات فرم های ارزیابی جمع آوری شده، از یک نظرسنجی از مخاطبان انجام می گردد؛ نیاز است قبل از ورود به این بخش ابتدا فرمی را در قسمت «بازخورد» (چاپ)، چاپ کنید. آنرا به تعداد دلخواه کپی کنید و در اختیار مخاطبان کارمندان قرار دهید.


شکل فرم بنحوی است که در یک فرم اسامی همه کارمندان مجموعه وجود خواهد داشت، لیکن اسامی موجود در فرم قابل انتخاب نیز هست. برای دریافت توضیح بیشتر، به بخش «بازخورد» (چاپ)، مراجعه کنید.
پس از جمع آوری نظرات تعداد فرم های جمع آوری شده را در این بخش باید وارد کنید مثلا عدد 20، برای اینکار عدد را در کادر نمایش داده شده وارد کنید.

موارد مندرج و نمایش داده شده در بخش مصادیق رفتار شغلی و اخلاقی متناسب با استیل و مدل نرم افزار به صورت خودکار تغییر می نماید.

برای ورود اطلاعات در این بخش، ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی قرمز رنگ انجام می پذیرد.

هنگام ورود داده ها در این بخش بر اساس فرم مربوطه، تعداد موارد جمع بندی شده در فرم ها را، در کادر مربوطه وارد کنید،

تعداد امتیازها جمعا در هر ردیف نباید بیش از عدد تعداد فرم های ارزیابی مخاطبان شود.

اگر جمع آراء (منظور جمع تعداد امتیازهای 1 و 75/0 و 5/0 و 25/0) بیشتر و یا کمتر از تعداد فرم ها شود زیر عدد جمع آراء خط قرمز نمایش داده خواهد شد. جمع امتیاز محصول جمع امتیازات ضربدر مقدار آن خواهد بود(مثلا 20 عدد رای یک امتیازی نتیجه 20 امتیاز را دربر خواهد داشت)، در انتهای هر خط نسبت جمع امتیاز به جمع آراء به صورت درصد نمایش داده می شود.

در بالای فرم میانگین نتایج هر کارمند به صورت درصد(%) نمایش داده می شود.

که کاربر نرم افزار، می تواند توسط دکمه نتیجه حاصل شده را در فرم ارزیابی وی، اثر دهد.دکمه های می توانند به کاهش یا افزایش مقادیر به کاربر کمک کند.

ارزیابی همکارن:


با کلیک روی این زبانه برای نخستین بار با چنین پیامی روبرو خواهید شد، «ابتدا تعداد فرم های ارزیابی همکاران را وارد کنید»، از آنجا که اطلاعات این بخش مبتنی بر اطلاعات فرم های ارزیابی جمع آوری شده، از یک نظرسنجی از همکاران انجام می گردد؛ نیاز است قبل از ورود به این بخش ابتدا فرمی را در قسمت «بازخورد» (چاپ)، چاپ کنید. آنرا به تعداد دلخواه کپی کنید و در اختیار همکاران کارمندان قرار دهید.
شکل فرم بنحوی است که در یک فرم اسامی همه کارمندان مجموعه وجود خواهد داشت، لیکن اسامی موجود در فرم قابل انتخاب نیز هست. برای دریافت توضیح بیشتر، به بخش «بازخورد» (چاپ)، مراجعه کنید.
پس از جمع آوری نظرات همکاران ، تعداد فرم های جمع آوری شده را در این بخش باید وارد کنید مثلا عدد 20، برای اینکار عدد را در کادر نمایش داده شده وارد کنید.

موارد مندرج و نمایش داده شده در بخش مصادیق رفتار شغلی و اخلاقی متناسب با استیل و مدل نرم افزار به صورت خودکار تغییر می نماید.

برای ورود اطلاعات در این بخش، ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی قرمز رنگ انجام می پذیرد.

هنگام ورود داده ها در این بخش بر اساس فرم مربوطه، تعداد موارد جمع بندی شده در فرم ها را، در کادر مربوطه وارد کنید،

تعداد امتیازها جمعا در هر ردیف نباید بیش از عدد تعداد فرم های ارزیابی همکاران شود.

اگر جمع آراء (منظور جمع تعداد امتیازهای 1 و 75/0 و 5/0 و 25/0) بیشتر و یا کمتر از تعداد فرم ها شود زیر عدد جمع آراء خط قرمز نمایش داده خواهد شد. جمع امتیاز محصول جمع امتیازات ضربدر مقدار آن خواهد بود(مثلا 20 عدد رای یک امتیازی نتیجه 20 امتیاز را دربرخواهد داشت)، در انتهای هر خط نسبت جمع امتیاز به جمع آراء به صورت درصد نمایش داده می شود.

در بالای فرم میانگین نتایج هر کارمند به صورت درصد(%) نمایش داده می شود.

که کاربر نرم افزار، می تواند توسط دکمه نتیجه بدست آمده را در فرم ارزیابی وی، اثر دهد.دکمه های می توانند به کاهش یا افزایش مقادیر به کاربر کمک کند.

سنجش (فرم 120 امتیازی)

برای ورود اطلاعات در این بخش، ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی مشکی رنگ انجام می پذیرد.

توضیح زبانه های موجود در این بخش:

معیارهای (الف) تا (ﻫ)

ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی مشکی رنگ انجام می پذیرد.

روی زبانه « معیارهای (الف) تا (ﻫ) ... »، کلیک کنید.

امتیاز بندهای الف تا د به روش قابل ثبت است،

1- کلیک روی گزینه های چکباکسی(Check Box)

2- وارد کردن امتیاز در کارد متنی امتیاز روبروی هر بند.

در هر دو روش، روش متناظر، متناسب با انتخاب مقدار یا انتخاب به صورت خودکار تنظیم خواهد شد.

مثال:

اگر عدد 15 را برای بند (الف) وارد کنید، گزینه «عالی(15-12)» انتخاب خواهد شد، این انتخاب برای اعداد 12 تا 15 به همین ترتیب است.

اگر روی گزینه «عالی(15-12)»، کلیک کنید، عدد 15 ثبت خواهد شد، اگر روی گزینه خیلی خوب(11-8) کلیک کنید، عدد 11 ثبت می شود.


در مورد بند (ج)-....، متناسب با اینکه در بخش تنظیم وظایف شغلی و معرفی شاغلین چه نوع فرمی را تعریف کرده باشید، و چه نوع فرمی را برای کارمند انتخاب کرده باشید، دارای عبارت مرئوسین می تواند باشد.

قسمت (ﻫ)، ثبت تقدیر نامه ها دارای توضیحات بیشتری است:

در این بخش می توانید از لیست بازشوی زیر عبارت«از جانب» یک از عناوین مجاز صدور تقدیر نامه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب یکی از مدیران، امتیاز تقدیرنامه به صورت خودکار در قسمت امتیاز درج می گردد. لیکن کاربر محترم نرم افزار می تواند، امتیاز و عنوان (از جانب) مورد نظرش را در این بخش تایپ کند.

در قسمت شماره و تاریخ نیز می توانید، شماره و تاریخ تقدیر نامه را وارد کنید.

اگر برای ورود عنوان تقدیرنامه اجباری، وجود داشته باشد می توانید در بخش «از جانب» اینکار را انجام دهید.مثال:

مجموع امتیازات تقدیر نامه ها نباید بیشتر از 10 امتیاز شود که اینکار به صورت خودکار توسط نرم افزار انجام خواهد شد. برای نمایش نتیجه حاصل از امتیازات تقدیر نامه ها روی امتیاز کلی تقدیر نامه کلیک کنید.

معیار (و) وظایف اختصاصی


ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی مشکی رنگ انجام می پذیرد.

روی زبانه « معیار (و)وظایف اختصاصی ... »، کلیک کنید.

عناوین وظایف کمینه و بیشینه مقادیر قابل تخصیص در این بخش قابل تغییر نیستند، می توانید برای تغییر، به بخش «تعیین وظایف شغلی»، مراجعه کنید

در این بخش می توانید با کلیک رو دکمه بیشترین مقدار قابل تخصیص به کارمند را انتخاب کنید و سپس تغییراتی در ان اعمال کنید.

معیارهای (ز) تا (ط)


نرم افزار در این بخش به سقف امتیازات توجه دارد.
ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی مشکی رنگ انجام می پذیرد.

ورود اطلاعات مهارت آموزی با تایپ عنوان مهارت و ثبت امتیاز آن بین 0 تا 2 امکانپذیر است.

ورود اطلاعات آموزش ضمن خدمت با تایپ عنوان و شماره و تاریخ صدور گواهی ضمن خدمت و ثبت امتیاز ساعت آن امکانپذیر است. مقدار ساعت ضمن خدمت تا 10 ساعت یک امتیاز و بیش از 10 ساعت 2 امتیاز لحاظ می شود. ورود اطلاعات خلاقیت و پیشنهاد و گزارش تخصصی با تایپ عنوان مدرک و انتخاب سطح تاییدیه از لیست بازشو امکانپذیر است.


انجام محاسبات برای نمایش محاسبات امتیاز هر کارمند:

ابتدا یک کارمند را انتخاب کنید؛ این انتخاب از طریق باز کردن لیست بازشوی مشکی رنگ انجام می پذیرد.

سپس روی دکمه کلیک کنید تا نتیجه محاسبه امتیازات کارمند به نمایش گذاشته شود.

برای چاپ فرم ارزشیابی باید به بخش «ارائه بازخورد» مراجعه فرمائید.

ارائه بازخورد (چاپ)

کارمند یا کارمندانی را که در نظر دارید در چاپ گزارش ها شرکت کنند را انتخاب کنید.

از لیست انتخاب فرم / گزارش روی دکمه چاپ گزارش زیر عنوان گزارش کلیک کنید.

قسمت انتخاب فرم / گزارش، داری نوار اسکرول است که می توانید گزارش های زیرین آنرا نیز مشاهده کنید.

تصویر گزارش:

هر گزارش دارای بخش های زیر است.

توضیح گزارش:

دکمه چاپ گزارش:

دکمه تنظیم گزارش:

دکمه صدور فایل PDF گزارش:

دکمه چاپ گزارش:


با کلیک روی این دکمه پیش نمایشی ازگزارش به نمایش گذاشته خواهد شد. برای چاپ گزارش از کلیدهای Ctrl+P استفاده کنید.
کلید  صفحه کلید را نگه دارید و کلید  صفحه کلید را بزنید.


نمونه چاپ ها:

صفحه اول فرم 120 امتیازی

صفحه دوم فرم 120 امتیازی

لیست امتیازات- فضلی

فرم بررسی مستمر رفتار و عملکرد

فرم ارزیابی کارمند توسط همکاران

فرم ارزیابی کارمند توسط مخاطبان

فرم امور ارجاعی


راهنما

راهنما

فعالسازی

تغییر عناوین محل جغرافیایی محل خدمت، واحد سازمانی، دوره ارزیابی(سال)

این نرم افزار کاملا به صورت Offline کار می کند، و برای استفاده از آن، نیازی به اتصال به اینترنت نیست

فعالسازی به معنی دریافت فایلی به نام Activation.Code از وب سایت Tavafi.ir است.

همچنین این کار می تواند از طریق دریافت فایل از پست الکترونیکی Tavvafi@gmail.com امکانپذیر گردد.

ارسال فایل از طریق تلگرام، و بخصوص تلگرام دسکتاپ و سایر رسانه های الکترونیکی متعرف و فعال در شبکه های اجتماعی نیز میسر است.

در صورت نیاز کاربر امکان ارسال CD حاوی فایل مزبور از طریق پست نیز امکانپذیر است.

دریافت فایل فعالسازی حتما نباید توسط رایانه ای انجام شود که به اینترنت متصل است.

لذا می توانید از این نرم افزار در رایانه ای که به هیچ وجه که به اینترنت متصل نیست، استفاده کنید.

فرآیند درخواست کد فعالسازی:

- ابتدا نرم افزار را روی رایانه ای نصب کنید(رایانه باید مجهز به Windows و Microsoft Office Access باشد)

- نرم افزار را اجرا کنید.

- کد بالای پنجره نرم افزار را یادداشت کنید.

- برای صدور کد فعالسازی به اطلاعات زیر نیاز است:

- الف – کد بالای پنجره نرم افزار در این مثال کد (40651)، دیده می شود.

- ب- نام محل جغرافیایی خدمت (مثلا: منطقه 19 تهران)

- ج- عنوان واحد سازمانی (مثلا: آموزشگاه هنرستان فنی و حرفه ای تقدس ، مثلا: معاونت آموزش ابتدایی منطقه .... )

پس از ارسال سه داده فوق(کد، نام محل و نام مدرسه یا اداره) به صورت SMS یا Email یا با Telegram، یک فایل به نام Activation.Code برای شما ارسال خواهد شد که می توانید به صورت زیر از فایل استفاده کنید.

فایل Activation.Code را در دسکتاپ رایانه قرار دهید، فایل را با ماوس، بگیرید، و بکشید، و روی آیکن نرم افزار رها کنید.

SMS: 0910-536-3463

Telegram:0910-536-3463

Email: Tavvafi@gmail.com

تنظیمات چاپگر برای چاپ فرم ها


نکاتی که در چاپ وجود دارد تشریح می شود:
1- اگر امکان چاپ وجود ندارد، بخاطر این است که در ویندوز شما چاپگری بدرستی تعریف نشده است.
2- اگر ارتفاع چاپ تنظیم نیست، به عبارتی ارتفاع چاپ با کاغذ A4 هماهنگی ندارد به دلیل عدم هماهنگی مارجین چاپگر با گزارش است برای ایجاد هماهنگی می توانید به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا کلیدهای Ctrl+P را بزنید تا پنجره چاپ باز شود.
روی دکمه Setup کلیک کنید تا پنجره Page Setup باز شود.
اندازه Margines را تعیین کنید
فاصله فرم از بالا صفحه A4 با عبارت TOP
فاصله فرم از پایین صفحه A4 با عبارت Bottom
فاصله فرم از چپ صفحه A4 با عبارت Left
فاصله فرم از راست صفحه A4 با عبارت Right
مشخص و تعیین می شود.
می توانید برخی از صفحه ها را چاپ کنید. مثلا از صفحه 2 تا آخر و ...

پیش نیازهای نصب نرم افزار


1- این نرم افزار با سیستم عامل ویندوز XP به بعد بخصوص ویندوز 7 و یا 8 یا 10 تست شده است، و با آنها بخوبی کار می کند.
2- این نرم افزار با موتور قدرتمند Access کار می کند.
3- برای صدور و نمایش فایل های PDF نیاز به نرم افزارهای نمایش فایل PDF بخصوص Adobe reader خواهید داشت.

1-توضیحات سیستم عامل : این نرم افزار با سیستم عامل 32 بیتی و 64 بیتی کار می کند.
یکی از موارد مهمی که باید در ویندوز ها انجام شود فعال کردن بخش فارسی آن است.
باید بخش فارسی صفحه کلید را فعال کنید تا بتوانید فارسی تایپ کنید.
برای اینکه بتوانید پیام های فارسی نرم افزار چاپ فرم ارزشیابی را به راحتی ملاحظه کنید باید بخش Administrative ویندوز خود را Persian کنید. برای اینکار به Control Panel ویندوز وارد شده و روی آیکن Regional کلیک کنید از پنجره باز شده روی زبانه Administrative کلیک کنید و سپس روی دکمه Change system Local کلیک کنید و از پنجره باز شده گزینه Persian را انتخاب کنید.

2-موتور Accessهمانطور که می دانید هماکنون نگارش های بسیار متنوعی از Microsoft Office Access وجود دارد.
اکسس نگارش 2003 که با این نرم افزار همخوانی ندارد.
اکسس نگارش 2007 ،– 2007 قدیمی- از آنجا که در سال 2009 نگارش جدیدی از Office 2007 ارائه شده است، هماکنون دو نوع آفیس 2007 وجود دارد که تحت عناوین آفیس 2007 قدیمی و 2007 جدید یا 2007 ارائه شده در سال 2009 وجود دارد.
برای آنکه بدانید که آیا آفیس شما قدیمی است یا جدید می توانید وارد 2007 Word رایانه خود شوید و یک فایل را Save As.. کنید در پنجره Save as به دنبال نوعType فایل PDF بگردید. اگر نرم افزار شما قدرت save as فایل Word به فرمت PDF را دارد نگارش آفیس 2007 شما جدید است، در غیر اینصورت نگارش آفیس 2007 قدیمی است.
گرچه شرکت Microsoft نرم افزاری ارائه نموده است که با نصب آن حتی بدون نصب آفیس می توانید از نرم افزار چاپ فرم های ارزشیابی استفاده کنید این نرم افزار Access Runtime نام دارد که نگارش 2007 آنرا که در سال 2009 ارائه شده است.
می توانید آنرا از آدرس زیر دانلود و نصب کنید.
https://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=4438
لازم به ذکر است آفیس 2007 فقط در نگارش 32 بیتی ارائه شده است و چنانچه در ویندوز 64 بیتی نصب شود به صورت 32 بیتی نصب خواهد شد.
همچنین لازم به ذکر است نصب نرم افزار Access Runtime 2007 بر روی رایانه ای که قبلا در آن آفیس 2007 نصب شده است هیچ مشکلی بوجود نمی آورد و حتی توصیه شده است.

اکسس نگارش 2010 ،– این موتور نیز در Microsoft Office 2010 ارائه شده است. و چنانچه آفیس 2010 را به صورت کامل نصب کنید این نرم افزار یعنی اکسس 2010 روی رایانه شما نصب خواهد شد و نرم افزار چاپ فرم ارزشیابی کارکنان، نیز با این نرم افزار به خوبی کار می کند. نرم افزار آفیس 2010 در دو نگارش 32 بیتی و 64 بیتی ارائه شده است.
همچنین می توانید بجای نصب کامل آفیس نرم افزار Access Runtime 2010 را از آدرس زیر دانلود و نصب کنید.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=10910
این نرم افزار مانند آفیس 2010 در دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی ارائه شده است.
بهتر است با توجه به نوع ویندوز و آفیس خود (از این جهت که 32 بیتی یا 64 بیتی است)- نوع 32 بیتی یا 64 بیتی آن را دانلود و نصب کنید
لازم به ذکر است: ممکن است، در رایانه ای که ویندوز 64 بیتی دارد آفیس 32 بیتی در آن نصب شده باشد.
همچنین لازم به ذکر است نصب نرم افزار Access Runtime 2007 بر روی رایانه ای که قبلا در آن آفیس 2010 نصب شده است هیچ مشکلی بوجود نمی آورد و حتی توصیه شده است. همچنین نگارش 32 بیتی آن هیچگاه بر روی آفیس 64 بیتی و یا برعکس نصب نخواهد شد و نرم افزار Access Runtime قبل از نصب این وضعیت را بررسی می کند. اما از آنجا که شما برای دانلود Accessruntime2010 وقت خواهید گذاشت بهتر است قبل از دانلود از وضعیت 32 بیتی بودن یا 64 بیتی بودن سیستم عامل یا آفیس خود اطلاعات کافی کسب کنید.
اکسس نگارش 2013 ،–کلیه توضیحاتی که برای نگارش 2010 گفته شد برای این بسته نیز صادق است و نرم افزار چاپ فرم های ارزشیابی هم با نسخه 32 بیتی و هم با نسخه 64 بیتی اکسس 2013 کار می کند و با آن مشکلی ندارد.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=39358
اکسس نگارش 2016 ،–کلیه توضیحاتی که برای نگارش 2010 گفته شد برای این بسته نیز صادق است و نرم افزار چاپ فرم های ارزشیابی هم با نسخه 32 بیتی و هم با نسخه 64 بیتی اکسس 2016 کار می کند و با آن مشکلی ندارد.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=50040
اگر هنوز هیچ سیستم عامل یا آفیسی روی رایانه خود نصب نکرده اید. به توصیه های زیر توجه کنید.
بهترین سیستم عامل فعلا در ایران سیستم عامل ویندوز 7 است.
بهترین آفیس در حال حاضر آفیس 2010 است.

نصب نرم افزار


برای نصب نرم افزار باید از فایل Setup که یک فایل اجرایی است استفاده کنید.
فایل نصب نرم افزار به چند صورت در سایت Tavafi.ir ارائه شده است:
پس از نصب درست نرم افزار آیکن نرم افزار در دسکتاپ قرار خواهد گرفت.
دیده شده است که ویروس کش ها از اجرا برنامه نصب و اجرای نرم افزار جلوگیری نموده اند و نرم افزار نصب نشده است.
!در این شرایط می توانید برای مدتی مثلا 10 دقیقه ویروس کش خود را Pause کنید تا نرم افزار بدرستی نصب شود.
این نرم افزار با ویروس کش های معتبر مورد بررسی قرار گرفته و ویروس ندارد.
 اما قبل از نصب می توانید آنرا با ویروس کش بررسی کنید تا در رایانه ای که ویروس دارد تحت تاثیر قرار نگرفته باشد.

پشتیبانی نرم افزار:

Website: 
http://www.tavafi.ir/post/ases

Download from:

http://www.tavafi.ir/post/dl-ases

Direct download:

http://www.tavafi.ir/Assess96_Setup.exe

Sub Domain:

http://as.tavafi.ir

E-Mail:

tavvafi@gmail.com

Telegram Chanel

@assessment_software

Telegram Admin

@assessment_Admin

SMS and Phone

09105363463

Phone

09351449983

Link

https://t.me/assessment_software


 فیلم آموزشی


وب سایت های مرجع:

وب سایت وزارت آموزش و پرورش

وب سایت دانلود بخشنامه

دانلود بخشنامه از وب سایت اصلی(وزارت آموزش و پرورش)


دانلود بخشنامه از همین وب سایت




    طرح اشکالات